روش‌ های نورپردازی کناف

روش های نورپردازی کناف

یکی از روش‌های زیبا سازی سقف و دکوراتیو کردن آن استفاده از کناف است. چیزی که علاوه بر سقف کناف کاری شده و طراحی آن بر زیبایی هر چه بیشتر سقف منزل و یا محل کار شما می‌افزاید، یک نور پردازی بسیار زیبا و کاربردی است. گاها شما از نور تنها برای روشنایی استفاده می‌کنید. اما در برخی از مواقع و جاهای خاص شما علاوه بر روشنایی بایستی به زیبا سازی محل با استفاده نور نیز توجه کامل داشته باشید. با کناف کار شیراز تا پایان این مقاله همراه باشید، تا با نور پردازی سقف با کناف و روش‌های نورپردازی بیشتر آشنا شوید.

نور پردازی سقف

عموم سقف‌هایی که مشاهده می‌کنید، دارای یک گچ بری ساده یا نقاشی و رنگ خاصی هستند که هیچ نور پردازی برای زیبا سازی آن به کار نرفته است. حال همین سقف‌های ساده را با یک نور پردازی مناسب متصور شوید. این نور پردازی موجب آن خواهد شد که توجه کسانی که به اتاق یا سالن شما وارد می‌شوند را به زیبایی منحصر به فرد سقف جلب کند. نور پردازی سقف به ویژه سقف کناف از اصول و روش‌های خاصی پیروی می‌کند و از وسایل نور پردازی‌ و لامپ‌های خاصی استفاده می‌شود.

نورپردازی سقف با کناف

شاید فکر کنید که کناف هیچ تاثیری بر نور پردازی سقف ندارد. اما اگر بیشتر توجه کنید، متوجه خواهید شد که اجرای کناف شیراز با کناف کاری فضای لازم و مورد نیاز برای نور پردازی را آماده می‌کند. برای مثال، باکس نور مخفی یکی از مواردی است که کناف کار شیراز آن را برای شما ایجاد می‌کنید. به طور حتم شما فکر و ایده‌ای برای محل نور پردازی سقف کناف خود در ذهن خود دارید. برای این که بتوانید این ایده و طرح‌ها را ایجاد کنید نیاز به سقف کناف کاری شده دارید.

روش های مختلف نورپردازی

برای نور پردازی سقف، روش‌های مختلف و متعددی وجود دارد که در این قسمت به مهم‌ترین روش‌های آن می‌ پردازیم. نکته‌ ای که باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشید آن است که نور پردازی را برای چه قسمتی از منزل یا محل کار خود می‌خواهید استفاده کنید. برای مثال اصول نورپردازی اتاق خواب، آشپزخانه و دفتر کار شما بسیار متفاوت است.

در خصوص نورپردازی سقف اتاق، استفاده از چندین منبع نوری یکی از روش‎‌های نورپردازی سقف است. این بدان معناست که شما از چند نوع لامپ و حتی لوستر برای روشنایی و زیبا سازی سقف خود استفاده می‌کنید. این روش که با نام نورپردازی لایه‌ای نیز از آن یاد می‌شود، در واقع ترکیبی از روشنایی بالای سر، روشنایی متمرکز و روشنایی برای زیبایی است.

اگر قرار به نور پردازی سقف کناف شیراز در آشپزخانه باشد، باید شما به طور همزمان به فکر زیبا سازی فضا از طریق نور و تامین روشنایی حداکثری باشید. آن طور که متخصصان بین المللی نورپردازی ساختمان‌ها می‌گویند، شما می‌بایست استفاده از چراغ‌های مخفی در امتداد لبه‌ سقف را از یاد نبرید. استفاده از آویزها و چراغ‌های زیر کابینتی به شما کمک می‌کند نور کافی را برای انجام امورات داخل آشپزخانه خود را داشته باشید. نوارهای LED را می‌توانید به لبه بالایی کابینت‌های بالایی خود بچسبانید و از نور یکنواخت به طور کامل بهره‌مند شوید.

باکس نور مخفی

شاید یکی از رایج‌ترین و عمومی‌ترین استفاده‌ها از کناف، ایجاد باکس نور مخفی در سقف است. یک باکس نور مخفی را در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه نسبت به سایر روش‌‌ها از طریق کناف طراحی و اجرا کرد. نورپردازی در باکس نور مخفی به طور عمومی با رشته‌های نوری الکترونیکی انجام می‌شود. این رشته‌ها به طور معمول از جنس LED و SMD هستند و با توجه نوری که ارائه می‌کنند، کمترین تولید گرما را به همراه دارند.

پنل ال ای دی

پنل ال ای دی یا که معنای آن، دیود ساطع کننده نور است، یکی از ابزارهایی است که با کمک آن می‌تواند هر نوع سقفی از جمله سقف کناف شیراز را نورپردازی کرد. تکنولوژی مورد استفاده در این پنل‌ها با آن چه که در سایر پنل‌های نوری استفاده شده بسیار متفاوت است. نوری که پنل‌های ال ای دی ارائه می‌کنند بسیار یکنواخت و بدون خیرگی است و می‌تواند تا حد زیادی رضایت شما را جلب کند.

 

پنل اس ام دی

SMD مخفف عبارت  “Surface Mount Devices” و به معنای “قطعات نصب سطحی” است. این نوع پنل روشنایی دارای تکنولوژی SMT نیز هست. این لامپ یا پنل‌های روشنایی در واقع همان لامپ‌های LED هستند که بر مبنای تکنولوژی SMT استوار شده‌اند. این لامپ‌ها کافیست که ولتاژ انرژی الکتریکی شما به آن برسد تا در کسری از ثانیه به طور کامل روشن شوند.

لامپ هالوژن

نام گذاری این لامپ بر اساس وجود گازهای هالوژن مثل  برم یا ید در آن است. زمانی که برق به داخل لامپ وارد می‌شود، گاز هالوژن باعث می‌شود که رشته‌ تنگستن موجود در لامپ داغ شود. در نهایت ما شاهد تولید یک نور سفید رنگ خواهیم بود. کوچک و سبک بودن. طول عمر بیشتری نسبت به لامپ‌های رشته‌ای، مصرف پایینی برق و کیفیت نور خوب را می‌توان از مزایای لامپ هالوژن دانست.

لوستر

شاید بتوان به جرات این نکته را بیان کرد که لوستر، یکی از رایج‌ترین ابزارهای است که برای نورپردازی سقف کناف به کار می‌رود. عواملی همچون مساحت سالن، نوع کاربری آن و میزان نور مورد نیاز باعث می‌شوند که شما یکی از انواع لوستر با ارتفاع کم و یا آویزی را انتخاب کنید.

روش‌های مختلف قرار گیری کناف برای نور پردازی

این که کناف سقفی شما به چه شکل و شمایلی باشد به عواملی مختلفی بستگی دارد. عواملی مثل، اندازه سقف، ارتفاع سقف تا کف اتاق یا سالن، طرح مد نظر شما و سایر عوامل دکوراتیو، تاثیر مستقیمی بر شکل قرار گیری کناف شما دارند. گاهی از اوقات ممکن است که چند طرح و روش قرارگیری کناف برای نور پردازی در دل هم بگنجند. برای مثال ممکن است سقف شما مستطیلی باشد و از باکس نور مخفی کناف به شکل مستطیل در آن استفاده کنید و در مرکز سقف خود یک طرح مربع یا لوزی را برای نور مخفی یا حتی لوستر استفاده کنید. روش های مختلف قرارگیری کناف برای نورپردازی عبارت اند از:

  • مربعی
  • مستطیلی
  • منحی
  • توکار
  • روکار

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل به روش‌های نورپردازی سقف کناف شیراز پرداختیم و با انواع پنل و لامپ‌های روشنایی آشنا شدیم. پیشنهاد می‌کنیم که تا حد امکان از پنل‌های روشنایی استفاده کنید که در عین ایجاد نور مناسب، سافت و کافی، گرمای زیادی را تولید نکند. شرکت مهر آذین گستر شیراز کناف، با بیش از یک دهه تجربه در کنار شماست تا به زیبا سازی فضای مد نظر شما کمک کند. انعطاف پذیری، وزن کم و سرعت اجرای بالا از مزایا و ویژگی‌های حرفه‌ای این مجموعه با تجربه است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *